Silakan Bertanya saya...;)

Apa2 Jua pertanyaan boleh ditanyakan di sini atau terus hubungi saya@ Wassap: 017 9992327.

Terima kasih

Pelbagai Kebaikan Madu..............

Terdapat banyak kebaikan daripada madu yang boleh anda nikmati dan rasai dari aspek kesihatan,kecantikan mahupun kecergasan,antaranya......

- Madu boleh menggantikan gula dalam minuman dan makanan harian kerana gula asli dalam madu mengandungi antioksidan, bebas lemak, bebas kolestrol, dan bebas garam. Kandungan gula yg terdapat dlm madu pulak ialah daripada glukos, fruktos, dan sukros.

- Madu mampu mengurang dan mengawal paras kolestrol dlm minuman seharian. selain itu dari sudut kesihatan terutamanya bagi mengelakkan msalah kesihatan seperti sakit jantung, tekanan darah tinggi, dan kencing manis.

- boleh menyembuhkan luka pada tubuh.

- mampu merangsang pertumbuhan sel baru dan membaiki sel yang rosak.

- baik and bagus untuk sakit tekak, selsema, dan batuk. bagus untuk penyakit resdung dan asma.

- dari sudut penyakit puan juga ade kelebihannya dalam melancarkan darah haid, dan mengurangkan gejala2 yg berlaku selepas menopause.

- Baik bagi ibu2 yg baru melahirkan anak untuk mempercepatkan proses penyembuhan parut selepas bersalin.

- sebagai penambah darah dan juga selera makan.

- bagi yang biasa terkena sakit kepala dan migrain, amalan minum madu dgn air suam boleh mengurangkan masalah tersebut.

- untuk tujuan kecantikan, madu boleh digunakan sebagai pelembab semula jadi terutama untuk menolong mengurangkan masalah kulit seperti jerawat,jeragat,dan kedutan di wajah. semua ini adalah kerana ia mengandungi antibakteria yg mampu bertindak sebagai agen semula jadi.

- jika anda sering mengalami masalah penat dan keletihan, pengambilan madu boleh mengatasi masalah tersebut kerana ia mampu memberi tenaga segera.

- Bagus untuk kanak2 dari sudut kecergasan minda.

Ulasan